Sikerreceptem – Szoptatóskönyv-marketing Anya módra (4)
Ahogy egyre inkább beleástam magam az internet-marketing tudományába, azon belül is a látogatottságnövelés módszereibe – rájöttem, hogy az én esetem igen speciális.
A keresőoptimalizálás (azaz azok a technikák, amelyek révén egy bizonyos kulcsszót beírva a keresőbe a látogató rátalál az én oldalamra.) egyik alapja a jó kulcsszóválasztás. Már itt nehézségekkel találkoztam. A Google kulcsszókeresője (keyword tool) segítségével utánanéztem, milyen kulcsszavakra lenne érdemes optimalizálnom a weboldalt a szoptatással kapcsolatban. Amit találtam, meggyőzött, hogy nem érdemes nagyon törnöm magam. Csak két példa: a “szoptatás” szóra túl nagy a verseny – régi “erős” oldalak jönnek fel rá – szerencsére a szoptatás.lap.hu is ott van elől, s innen meg szoktak találni… :). A “szoptatós könyv” kulcsszóra nemrég első helyen szerepeltem a fizetett hirdetés után. (Most is, gyorsan megnéztem 🙂 ). Viszont sajnos nem sokan írják be…
A kevésbé sikeres helyezéseim javítására sok megoldási javaslatot találtam. Viszont egyikhez sem fűlt a fogam… Az oldal címét nem szívesen változtatnám meg. A tartalom folyamatos bővítése alapvetően fontos lenne a keresőkben való előrelépéshez, de ez nem az az oldal, ahol blogolni szeretnék. Az most készül!! (Most nem a businessmamira gondolok…) A linképítés megoldás lehet – de még nem volt időm belemerülni…
Mégis “offline” kell bekerülnöm a köztudatba!
De hol? A magazinoknál eddig sikertelenül próbálkoztam. A védőnői hálózat nehézkes.
És akkor belémhasított. Hogyhogy eddig nem jutott eszembe? Annyira evidens…
MINDEN magyar, várandósságának hatodik hónapját betöltött kismama megkapja a védőnőtől. Ingyen. Jár neki… Én is kaptam. Háromszor is. 🙂 Kedvenc olvasmányom volt háromszor három hónapig. Mindig elővettem, hogy belenézzek… Ha tudni akartam valamit, vagy csak úgy. Szülés után pedig a párját nyomják a kezedbe.
Na, tudod már mi az? Hát persze, hogy a Felicitas “Várandós Mamák tanácsadója”!
Gyorsan felmentem a Felicitas honlapjára. Megkerestem az értékesítési vezető elérhetőségét, és lelkesen felhívtam. Persze felkészültem arra, hogy elképesztő összeget fog mondani a hirdetés árára – hiszen ők ebből élnek. Nem csalódtam. Félévente jelenik meg a kiadvány. Egy hirdetés ára 1 millió forint. Lenne…
De
Donald Trump-tól megtanultam, hogy
semmi ilyen kijelentést ne vegyünk kőbe vésett törvénynek. A
legtöbb embernek eszébe sem jut, hogy kialkudjon számára megfelelő feltételeket, pedig mindenhol van lehetőség egyéni elbírálásra, csak a megfelelő személyhez kell fordulni.
Én is ezt tettem. Előre megterveztem a stratégiámat. Mivel nemhogy ennyi, hanem gyakorlatilag semennyi tőkém nincs pénzért hirdetni, kitaláltam egy jutalékos rendszert, melyben a rajtuk keresztül eladott példányok után fizetnék bizonyos százalékot a Felicitasnak. Ez technikailag egyszerűen megoldható, és teljes biztonsággal nyomon követhető és ellenőrizhető mindkét fél számára. Ha jól kalkuláltam az eddigi statisztikáim alapján, a Felicitas is megkapja a pénzét, és még én is jól járok. Hosszútávon pláne…
Szerencsére az értékesítési vezető hölgy nagyon kedves volt. Első perctől nyitott volt az esetleges alternatív megoldásra. Levélben részletesen leírtam az elképzelésemet, konkrét számokkal. A következő pár nap viszkettem az izgatottságtól. 🙂
Aztán megkaptam a választ – módosításokkal, de elfogadták az ajánlatomat! Meg is kötöttük a szerződést. Várom a márciust, amikor megjelenik a legújabb “Várandós mamák könyve”, benne, a szoptatásról szóló fejezet végén, életem első hirdetésével.
És persze rengeteg a tennivalóm. Fel kell készítenem a honlapot a látogatók rohamára. 🙂 Listaépítési lehetőséggel, és egyéb “extrákkal”…
És ehhez megint csak tanulni és újítani kellett.
Az eredmény hamarosan látható!
A folyamat hamarosan olvasható! 🙂
Visszavárlak!