Ahogy egyre inkább beleástam magam az internet-marketing tudományába, azon belül is a látogatottságnövelés módszereibe – rájöttem, hogy az én esetem igen speciális.
A keresőoptimalizálás (azaz azok a technikák, amelyek révén egy bizonyos kulcsszót beírva a keresőbe a látogató rátalál az én oldalamra.) egyik alapja a jó kulcsszóválasztás. Már itt nehézségekkel találkoztam. A Google kulcsszókeresője (keyword tool) segítségével utánanéztem, milyen kulcsszavakra lenne érdemes optimalizálnom a weboldalt a szoptatással kapcsolatban. Amit találtam, meggyőzött, hogy nem érdemes nagyon törnöm magam. Csak két példa: a “szoptatás” szóra túl nagy a verseny – régi “erős” oldalak jönnek fel rá – szerencsére a szoptatás.lap.hu is ott van elől, s innen meg szoktak találni… :). A “szoptatós könyv” kulcsszóra nemrég első helyen szerepeltem a fizetett hirdetés után. (Most is, gyorsan megnéztem 🙂 ). Viszont sajnos nem sokan írják be…
A kevésbé sikeres helyezéseim javítására sok megoldási javaslatot találtam. Viszont egyikhez sem fűlt a fogam… Az oldal címét nem szívesen változtatnám meg. A tartalom folyamatos bővítése alapvetően fontos lenne a keresőkben való előrelépéshez, de ez nem az az oldal, ahol blogolni szeretnék. Az most készül!! (Most nem a businessmamira gondolok…) A linképítés megoldás lehet – de még nem volt időm belemerülni…
Mégis “offline” kell bekerülnöm a köztudatba!
De hol? A magazinoknál eddig sikertelenül próbálkoztam. A védőnői hálózat nehézkes.
És akkor belémhasított. Hogyhogy eddig nem jutott eszembe? Annyira evidens…
MINDEN magyar, várandósságának hatodik hónapját betöltött kismama megkapja a védőnőtől. Ingyen. Jár neki… Én is kaptam. Háromszor is. 🙂 Kedvenc olvasmányom volt háromszor három hónapig. Mindig elővettem, hogy belenézzek… Ha tudni akartam valamit, vagy csak úgy. Szülés után pedig a párját nyomják a kezedbe.
Na, tudod már mi az? Hát persze, hogy a Felicitas “Várandós Mamák tanácsadója”!
Gyorsan felmentem a Felicitas honlapjára. Megkerestem az értékesítési vezető elérhetőségét, és lelkesen felhívtam. Persze felkészültem arra, hogy elképesztő összeget fog mondani a hirdetés árára – hiszen ők ebből élnek. Nem csalódtam. Félévente jelenik meg a kiadvány. Egy hirdetés ára 1 millió forint. Lenne…
De Donald Trump-tól megtanultam, hogy semmi ilyen kijelentést ne vegyünk kőbe vésett törvénynek. A legtöbb embernek eszébe sem jut, hogy kialkudjon számára megfelelő feltételeket, pedig mindenhol van lehetőség egyéni elbírálásra, csak a megfelelő személyhez kell fordulni.
Én is ezt tettem. Előre megterveztem a stratégiámat. Mivel nemhogy ennyi, hanem gyakorlatilag semennyi tőkém nincs pénzért hirdetni, kitaláltam egy jutalékos rendszert, melyben a rajtuk keresztül eladott példányok után fizetnék bizonyos százalékot a Felicitasnak. Ez technikailag egyszerűen megoldható, és teljes biztonsággal nyomon követhető és ellenőrizhető mindkét fél számára. Ha jól kalkuláltam az eddigi statisztikáim alapján, a Felicitas is megkapja a pénzét, és még én is jól járok. Hosszútávon pláne…
Szerencsére az értékesítési vezető hölgy nagyon kedves volt. Első perctől nyitott volt az esetleges alternatív megoldásra. Levélben részletesen leírtam az elképzelésemet, konkrét számokkal. A következő pár nap viszkettem az izgatottságtól. 🙂
Aztán megkaptam a választ – módosításokkal, de elfogadták az ajánlatomat! Meg is kötöttük a szerződést. Várom a márciust, amikor megjelenik a legújabb “Várandós mamák könyve”, benne, a szoptatásról szóló fejezet végén, életem első hirdetésével.
A hirdetés megírásakor Szövegműhely, és a Marketing Navigátor útmutatásaira hagyatkoztam. Most pedig izgulok, de nagyon!
És persze rengeteg a tennivalóm. Fel kell készítenem a honlapot a látogatók rohamára. 🙂 Listaépítési lehetőséggel, és egyéb “extrákkal”…
És ehhez megint csak tanulni és újítani kellett.
Az eredmény hamarosan látható!
A folyamat hamarosan olvasható! 🙂
Visszavárlak!
Gyöngyvér!<br /><br />Ebben a 'tápszerközpontú világban' nagy szükség van ilyen elhivatott anyukákra, mint Te!<br />Szívből kívánok a munkádhoz sok erőt és kitartást!<br /><br />Andrea<br /><br />Andrea
KÖszönöm! 🙂
Elolvastam – nagyon jó, ügyes vagy! :)<br />Ha nem titok, hogyan tudjátok majd mérni (technikailag) azt, hogy ki vásárol Felicitas megjelenés hatására? <br />A könyvesbolti jutalékhoz képest ez a megállapodás jóval kedvezőbben alakult? 🙂 <br /><br />Bernadett
Nagyon egyszerűen – ha valaki kipipálja, hogy szeretné igénybevenni a Felicitas-kuponját, és beírja a hirdetésben megadott jelszót, akkor erről a rendelésről a Felicitas is kap értesítést – természetesen a személyes adatok nélkül, kizárólag a rendelés időpontjáról és a rendelt darabszámról.<br />És igen, jóval kedvezőbb a jutalék: csak 20%-osban állapodtunk meg. Szemben a terjesztők 50-55-60%
Ezzel az ötlettel jó példát adsz mindenkinek, hogy nincs lehetetlen, ha az ember akar valamit! Szurkolok Neked! (Mikor a fiam kicsi volt, még nagyon megdicsértek, hogy 1 évig szoptattam. A lányomat már tovább, és nagyon élveztem. Az egyik legszebb dolog a világon!)
Felicitas-szal érdemes tárgyalni! :)) Közösen találtátok ki a kuponos vásárlást? <br />Sajnos a könyvterjesztők nagyon ,,lehúzzák,, az írókat.. 🙁 Én is olvastam erről. <br /><br />Szoptatás: első gyermekem jövő hónapban ünnepli második születésnapját. Naponta 3x szopizik.. Mindketten nagyon élvezzük és szeretjük eme tevékenységet. 🙂 (persze a férjem kevésbé..)<br />Szerinted magától fog majd
Első fiam magától szokott le, a másodikat én szoktattam le drasztikusan, mert már enyhén szólva is túlzásba vitte: Közel két évesen éjjel-nappal 7-8 szopizás… mármint éjjel is 7-8, meg nappal is… Közben meg jó étvággyal evett… :)<br />A harmadikkal ugyanott tartok, ahol te! Áprilisban lesz 2 éves, napi 1-3-szor szopik. Még nem tudom, hogy lesz a vége… 🙂 Az elkezdésben jó vagyok – a
Végigolvastam blogbejegyzéseidet. Jók a leírások és a történetek. Nagy ,,beszélőkéd,, van! :))<br /><br />Kérdésem – Mikor történtek meg azok az események, amikről jan-ban írtál:<br />1/ mlm férjed által, 2/ ingatlan-üzletbe belépés és a szemináriumok, 3/szoptatós kézifüzet megírása 4/ majd a könyv megírás, 5/ honlapkészítés, 6/ marketinges ötleteid és megvalósításuk….stb.<br /><br />ÉS mennyi
Kedves Bernadett!<br /><br />Az MLM üzletünkbe 2006-ban léptünk be, de ahogy írtam, sokáig nem csináltunk semmit, csak a termékeket használtuk. 2007 augusztusban tudtam meg, hogy terhes vagyok Marcival. Akkor kezdtünk dolgozni benne. Átlagosan hetente 2-szer tartottunk nálunk az üzletet bemutató marketig-tervet. Norbi még eljárt máshova is. Én havonta tartottam még 2-3 "termékbemutatót"